dnes je 9.5.2024

Input:

403/2005 Z.z., Nariadenie vlády Slovenskej republiky o najväčších prípustných rozmeroch a najväčšej prípustnej hmotnosti niektorých vozidiel, v znení účinnom k 5.6.2006

403/2005 Z.z.
NARIADENIE VLÁDY
Slovenskej republiky
zo 17. augusta 2005
o najväčších prípustných rozmeroch a najväčšej prípustnej hmotnosti niektorých vozidiel
V znení:
Predpis č.
K dátumu
Poznámka
363/2006 Z.z.
5. 6. 2006
meni § 8, prílohu č. 2
Vláda Slovenskej republiky podľa § 2 ods. 1 písm. j) zákona č. 19/2002 Z.z., ktorým sa ustanovujú podmienky vydávania aproximačných nariadení vlády Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nariaďuje:
§ 1
(1) Toto nariadenie vlády sa vzťahuje na motorové vozidlá kategórie M2 a M3 a ich prípojné vozidlá kategórie O a motorové vozidlá kategórie N2 a N3 a ich prípojné vozidlá kategórie O3 a O4 uvedené v osobitnom predpise1) (ďalej len vozidlo ).
(2) Toto nariadenie vlády sa nevzťahuje na kĺbové autobusy s viac ako jednou kĺbovou časťou.
§ 2
Na účely tohto nariadenia vlády sa rozumie
a) prívesom vozidlo určené na pripojenie k motorovému vozidlu, konštruované a vybavené na prepravu nákladu okrem návesov,
b) návesom vozidlo určené na pripojenie k motorovému vozidlu, konštruované a vybavené na prepravu nákladu tak, že časť tohto vozidla spočíva na motorovom vozidle a podstatná časť jeho hmotnosti a hmotnosti jeho nákladu pripadne na toto vozidlo,
c) jazdnou súpravou
1. prívesová súprava skladajúca sa z motorového vozidla spojeného s prívesom alebo
2. návesová súprava skladajúca sa z motorového vozidla spojeného s návesom,
d) izotermickým vozidlom vozidlo, ktorého pevné alebo vymeniteľné nadstavby sú osobitne vybavené na prepravu nákladu za regulovaných teplôt a ktorého každá z bočných stien vrátane izolácie je hrubá aspoň 45 mm,
e) autobusom vozidlo s viac než deviatimi sedadlami vrátane sedadla pre vodiča, konštruované a vybavené na prepravu cestujúcich a ich batožiny; vozidlo môže mať jedno alebo viac poschodí a môže tiež ťahať príves na batožiny,
f) kĺbovým autobusom autobus skladajúci sa z dvoch pevných častí spojených navzájom kĺbovou časťou, v ktorom sú oddelenia pre cestujúcich v každom z dvoch pevných oddielov vzájomné prepojené a kĺbová časť umožňuje voľný pohyb cestujúcich medzi pevnými časťami; spojovanie a rozpojovanie týchto dvoch častí je možné len dielensky,
g) najväčšími prípustnými rozmermi najväčšie rozmery používaného vozidla ustanovené v prílohe č. 1,
h) najväčšou prípustnou hmotnosťou najväčšia hmotnosť naloženého vozidla, pri ktorej je povolené použitie naloženého vozidla v doprave,
i) najväčšou prípustnou hmotnosťou pripadajúcou na nápravu najväčšie zaťaženie pripadajúce na nápravu alebo na skupiny náprav, ktoré je povolené používať v doprave,
j) nedeliteľným nákladom náklad, ktorý nemožno na účely prepravy po pozemných komunikáciách rozdeliť do dvoch alebo viacerých nákladov bez toho, aby nevznikli neprimerané náklady alebo riziko poškodenia, a ktorý sa vzhľadom na svoje rozmery alebo hmotnosť nemôže prepravovať motorovým vozidlom, prípojným vozidlom, prívesovou súpravou alebo návesovou súpravou, ktoré spĺňajú požiadavky ustanovené týmto nariadením vlády,
k) tonou hmotnosť predstavovaná hmotou jednej tony a ktorá zodpovedá 9, 8 kilonewtona (kN).
§ 3
Najväčšie prípustné rozmery vozidla a jazdnej súpravy prevádzkovaných v premávke na