dnes je 28.4.2024

Input:

Význam kvality v podniku cestnej nákladnej dopravy

13.12.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2017.12.1.1 Význam kvality v podniku cestnej nákladnej dopravy

Doc. Ing. Miloš Poliak, PhD.; doc. Ing. Vladimír Konečný, PhD.

Kvalita je jednou z najviac rezonujúcich tém súčasnosti, dotýka sa a zasahuje do všetkých oblastí života, jednotlivé priemyselné odvetvia a  dopravu nevynímajúc. Úroveň kvality výrobkov a služieb rozhoduje o podiele firmy na trhu, obrate z predaja, hospodárskom výsledku, reputácii firmy a pod.

Pod pojmom kvalita služby rozumieme schopnosť poskytovateľa služby vytvoriť (so spoluúčasťou zákazníka) požadovaný výkon na základe očakávaní zákazníka na určitej ním požadovanej úrovni. Takéto vnímanie pojmu kvality ukazuje na jeho produkčne orientované chápanie. Kvalita služby je vlastnosť výkonu, ktorý možno vytvoriť na určitej úrovni (dobrej alebo zlej, resp. na úrovni medzi týmito krajnými prípadmi). Spotrebiteľsky