dnes je 2.5.2024

Input:

Cenové zľavy - posúdenie daňovej uznateľnosti

14.3.2018, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2018.03.1.6 Cenové zľavy - posúdenie daňovej uznateľnosti

Ing. Dušan Dobšovič; Ing. Peter Horniaček

V rámci obchodnej činnosti sa za účelom podpory predaja používa množstvo marketingových programov a marketingových nástrojov. Cieľom každého z nich je udržať si zákazníka a ovplyvniť jeho nákupné správanie tak, aby aj v budúcnosti nakupoval u toho istého obchodníka. Jedným z takýchto nástrojov, ktoré sa v značnej miere využívajú, je poskytovanie rôznych podôb vernostných zliav pri dosiahnutí určitého objemu nákupov realizovaných v stanovenom období, príp. zliav pri skoršej úhrade faktúry (skontá). V praxi za účelom najmä vernostných zliav obchodníci vystavujú zákazníkom rôzne zákaznícke karty a na základe splnenia stanovených podmienok je zákazníkovi pri budúcom nákupe následne poskytnutá zľava, príp. je zákazníkovi poskytnutý tovar v určitej hodnote zadarmo, resp.